Oktatási filozófiánk

A tudományos paradigmaváltozás kiteljesedéséhez, és a mindennapi életben való megjelenéséhez szükség van a felfogásunk, és gondolkodásunk kiterjesztéséhez. Ez azonban önmagában kevés, magának az értékrendszer megváltozásának is meg kell jelennie, mint az előző kettő természetes következménye. Hiszen az értékrendszer határozza meg a cselekvés motivációját, vagyis a tettek alapvető minőségét.

Az értékek változása  az önérvényesítő magatartás dominanciájáról, az integrációra való hajlandóság  megjelenését, vagyis egy jelentős súlyponteltolódást, jelent a emberi viszonyokban. Az önérvényesítés és az integrációra való hajlandóság az a két tendencia mely minden élő rendszer sajátos tulajdonsága. Egyik sem teljesen jó vagy rossz önmagában. Bármelyik túlhangsúlyozása veszélyezteti az egész rendszer stabilitását. Mindkettőre ugyanolyan szükség van, és bármelyik túlsúlyba kerülése az élő rendszer stabilitását borítja fel, és az abszolút dominancia, pedig az élő rendszer összeomlásához vezet. A kettő közötti dinamikus egyensúly azonban a rendszer szempontjából építő és a fejlődést segíti.

Jelenlegi civilizációnk, különösen a nyugati technológiai, egyértelműen az önérvényesítésre helyezi a hangsúlyt, és elhanyagolja az integratív kezdeményezéseket. Ez megjelenik a világ felfogásában, az érzékelésben, a gondolkodásmódban, s ennek eredményeképpen az értékrendszerben.

A következő táblázatok jól szemléltetik a különbségeket a két tendencia között:

A gondolkodásmód tekintetében:

Hagyományos oktatás

önérvényesítő attitűd

Quantum Balance képzések

Integratív (együttműködés alapú)

racionális

intuitív

analízisre törekvő

szintézisre törekvő

redukcionista szemléleten alapuló

holisztikus szemléleten alapuló

lineáris

nemlineáris

Értékrendszer tekintetében:

Hagyományos oktatás

önérvényesítő attitűd

Quantum Balance képzések

Integratív (együttműködés alapú)

terjeszkedés

megóvás

verseny (competition)

együttműködés (cooperation)

mennyiségi szemléleten alapuló

minőségi szemléleten alapuló

uralkodásra való hajlam

társas viszonyra való hajlam

Szociális, közösségi és szervezeti struktúra tekintetében:

Hagyományos oktatás

önérvényesítő attitűd

Quantum Balance képzések

Integratív (együttműködés alapú)

férfidominancia

férfi- női egyensúly

hierarchikus szervezeti felépítés

hálózat alapú szervezeti felépítés

tekintély elvű

demokratikus (nem politikai érelemben)

egyirányú (fentről lefelé) kommunikáció

körkörös visszacsatoláson alapuló komm.

Kinek ajánljuk, (s kiknek nem)?

A Quantum Balance önfejlesztő képzéseket Neked ajánljuk, ha

  • hiszel a tanulás szépségében, s élethosszig tartó folyamatnak tekinted
  • ha a legjobb befektetésnek a saját képzésedet, tudásod gyarapodását tekinted
  •  jó hangulatban és játékosan szeretsz tanulni
  • meg szeretnéd tanulni az új tudomány alapelveit, gyakorlati alkalmazásának lehetőségeit különös tekintettel az önfejlesztésre, egészségmegőrzésre, és öngyógyításra

A Quantum Balance önfejlesztő képzések alapja a nyitottság. Ez azt jelenti, hogy hatékony működésében hatalmas szerepe van a nyitott és befogadó hozzáállásnak, vagy éppen kétségednek, vagy ellenállásodnak. Tehát ne áldozz egy fillért sem a Quantum Balance képzések elvégzésére, ha nem hiszel

  • saját elméd teremtő és átalakító erejében,
  • az önfejlesztés és önismeret fontosságában
  • abban, hogy „tenned kell önmagadért” ha fejlődni, változni szeretnél
  • abban, hogy az „új”tudomány túllépett a merev materialista nézőponton, amivel gyökeresen új lehetőségeket nyitott meg előtted az önfejlesztésben, egészségmegőrzésben, és gyógyításban